fbpx

Λεπτομέρειες γύρω από την κετογονικη διατροφή

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μερικές λεπτομέρειες γύρω από την κετογονική διατροφή

Διάρκεια της κετογονικής διατροφής

-Για πόσο καιρό μπορώ να το κάνω αυτό; Αν γυρίσω στις παλιές συνήθειες τι επιπτώσεις θα έχει στην υγεία μου;

– Για όσο καιρό θέλεις. Αν επιστρέψεις να τρως πολλούς απλούς υδατάνθρακες θα ενεργοποιήσεις ξανά την διαδικασία αποθήκευσης.

Είναι  λοιπόν τόσο ασφαλής ώστε να μπορούμε να την υιοθετήσουμε για εφ’όρου ζωής διατροφή; Παρόλο που μερικοί τρέφονται αποκλειστικά με βάση τα πρότυπα της κετογονικής δίαιτας δεν νομίζω ότι μια λύση ταιριάζει σε όλους. Πέρα από τα μεταβολικά οφέλη και τις θεραπευτικές ιδιότητες της διατροφής μπορεί για κάποιους να μην είναι κάτι που θα κρατήσει για πάντα. Όμως έχοντας ακολουθήσει κάποιος κετογονική διατροφή εφοδιάζεται με πολύ σημαντικές πληροφορίες για το τι θα πει πραγματικά υγιής διατροφή.

Γνωρίζει πλέον ότι τα υγιή λιπαρά δεν κάνουν κακό στην υγεία και ότι οι πολλοί απλοί υδατάνθρακες δημιουργούν θέματα. Ακομή και αν κάποιος δεν θέλει να κόψει εντελώς τους υδατάνθρακες θα πρέπει να γνωρίζει οτι είναι τροφές οι οποίες θέλουν προσοχή.

Κετογονική γρίπη

  • Έχω ακούσει οτι δεν θα έχω δυνάμεις. Θέλω να γυμνάζομαι. Γίνεται;
  • Θα νιώσειςλίγο διαφορετικά για λίγες ημέρες. Είναι κάτι προσωρινό. Μπορείς– επιβάλλεται να αθλείσαι.

Άλλο ένα επίμαχο σημείο που απαιτεί την προσοχή μας είναι η λεγόμενη «κετογονική γρίπη». Τις πρώτες ημέρες της δίαιτας κατά την κατανάλωση του γλυκογόνου και την στροφή του μεταβολισμού προς την καύση του λίπους μπορεί να νιώσουμε κάποια γενικά συμπτώματα. Κόπωση, αδυναμία, κεφαλαλγία, αδιαθεσία, αϋπνία, έντονη επιθυμία για γλυκό. Κάποιοι τρομάζουν και διακόπτουν γρήγορα τη δίαιτα. Συνήθως είναι αυτοί που στην πραγματικότητα είναι απροετοίμαστοι. Έχουν διαλέξει αυτή την δίαιτα για δοκιμή χωρίς να φροντίσουν να ενημερωθούν επαρκώς. Λόγω των συμπτωμάτων πείθονται ότι κάνουν άλλη μια ανόητη δίαιτα. Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα συμπτώματα είναι προσωρινά και με την κατάλληλη υποστήριξη υποχωρούν γρήγορα. Χρειάζεται λίγο υπομονή και πολύ σύντομα θα νιώθετε περίφημα. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι τα συμπτώματα σηματοδοτούν την έναρξη καύσης λίπους. Ότι τα δύσκολα πέρασαν και πως από αυτό το σημείο και μετά θα έχουτε όλα τα οφέλη της δίαιτας.

Όσοι αθλούνται σε υψηλό επίπεδο οφείλουν να γνωρίζουν ότι σε ένα μήνα περίπου οι επιδόσεις επανέρχονται (μπορεί να υπάρχει και βελτίωση σε μερικούς). Μόνο που πλέον θα καίτε περισσότερο λίπος. Προγραμματίστε ανάλογα τυχόν αγώνες.

Χωρίς υδατάνθρακες

Μα πως είναι δυνατόν να ζήσω χωρίς υδατάνθρακες; Εξάλλου του χρειάζομαι γιατί θέλω ενέργεια (ειδικότερα εγώπου γυμνάζομαι)

Οι υδατάνθρακες σαν τροφή δεν είναι απαραίτητη. Ο οργανισμός μας θα παράξει όση γλυκόζη χρειάζεται από τα λιπαρά και τα αμινοξέα.

Άλλο ένα αμφιλεγόμενο σημείο της κετογονικής δίαιτας είναι η στέρηση των υδατανθράκων. Οι περισσότεροι που θα ακούσουν ότι κατά την διάρκεια της δίαιτας δεν τρώτε υδατάνθρακες θα αναρωτηθούν πως είναι δυνατόν να ζήσει κανείς χωρίς υδατάνθρακες. Όπως έχω ήδη αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, όχι μόνο είναι εφικτό αλλά και υπό την κετογονική δίαιτα έχουμε τεράστια αποθέματα ενέργειας. Να σημειώσω ότι η διατροφή δεν λειτουργεί εάν την διακόπτουμε συχνά με την πρόσληψη υδατανθράκων πάνω από 20γρ την ημέρα. Σε περίπτωση αναστολής της κέτωσης πάμε τουλάχιστον 3 μέρες πίσω. Ενώ για να μπούμε ξανά σε κέτωση θα πρέπει να περάσετε ξανά το κατώφλι των προαναφερθέντων συμπτωμάτων.

Ωραίο ακούγεται! Αξίζει πραγματικά;

-Ποιο είναι λοιπόν το όφελος του να κάνει κάποιος αυτή τη διατροφή;

-Είναι το αίσθημα κορεσμού, οι μικρές διακυμάνσεις της ινσουλίνης, η απίστευτη ενέργεια, η υψηλή διαύγεια. Το πιο σημαντικό όμως είναι οι ευργετικές επιδράσεις στην συνολική υγεία.

Σας υπόσχομαι ότι κάνοντας μια μικρή θυσία (περιορισμός υδατανθράκων) θα οδηγήσετε τον οργανισμό σας σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο λειτουργίας. Θα νιώθετε τόσο διαφορετικά και υγιής που θα σας κάνει εντύπωση γιατί δεν το έχετε ήδη δοκιμάσει. Η κετογονική διατροφή απαιτεί δέσμευση. Αυτό σημαίνει ότι για να δούμε αποτελέσματα πρέπει να κάνουμε την ανάλογη προσπάθεια. Δεν είναι μαγεία.

Keto (fat) adapted – keto προσαρμογή

Μα είναι σίγουρο ότι κάνει καλό; Τι άλλο πρέπει να περιμένω; Έχω διαβάσει τόσα πολλά (αφυδάτωση, υπερουριχαιμία, απώλεια ηλεκτρολυτών, πέτρα στα νεφρά κ.α)

Η μετάβαση από μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες σε κετογονική διατροφή συνοδεύεται από κάποιες αλλαγές στον οργανισμό. Φανταστείτε ότι μετακομίζετε. Θα χρειαστείτε λίγο χρόνο να συνηθίσετε το νέο περιβάλλον. Αυτό δεν σημαίνει όμως οτι η μετακόμιση είναι κάτι επικίνδυνο. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην μετάβαση σε κέτο διατροφή. Ενώ δεν δημιουργεί καμία βλάβη – τουναντίον – τις πρώτες ημέρες χρειάζεται να υποστηρίξετε τον οργανισμό σας ανάλογα. Συνήθως μέσα σε ένα μήνα θα είστε σε θέση να λειτουργείτε χωρίς να το σκέφτεστε καθόλου..

Προηγούμενο άρθρο
MCT oil (Τριγλυκερίδια μέσης αλύσου)
Επόμενο άρθρο
Η ασφάλεια της κετογονικής διατροφής

2 Σχόλια. Leave new

Αποστολια
Μάιος 23, 2019 8:33 μμ

Που μπορω να απευθυνθω για περισοτερες πληροφοριες ;Μενω στον βολο.Υπαρχει αντιπροσωπος σας ιατρος να με βοηθησει σε διαιτα και διατροφη;Ειμαι διαβητικη.

Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

twelve + two =

Μενού