fbpx

Δίαιτα και άσκηση

Δίαιτα και άσκηση – δουλεύει πραγματικά;

Μέχρι πριν από περίπου 3 χρόνια ήμουν και εγώ ένας γιατρός που έδινε μόνο φάρμακα και περνούσε γρήγορα το θέμα της διατροφής γιατί δεν είχα να προτείνω τίποτα περισσότερο. Νόμιζα ότι η αποτυχημένη οδηγία «φάε λιγότερο ασκήσου περισσότερο» ήταν η σωστή και επαρκούσε. Στο μυαλό μου (όπως και πολλών άλλων) το πρόβλημα το είχαν οι παχύσαρκοι και οι διαβητικοί που δεν μπορούν να ακολουθήσουν την πιο απλή οδηγία του κόσμου. Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι η οδηγία που έχουμε διδαχτεί όλοι οι επιστήμονες υγείας στο πανεπιστήμιο είναι προβληματική και αποτελεί μια επιφανειακή αντιμετώπιση.

Η ώρα της δίαιτας

Κάποια στιγμή  λοιπόν χρειάστηκε να κάνω δίαιτα. Είχα γίνει σχεδόν προ- διαβητικός με σάκχαρα νηστείας λίγο κάτω από το 110. Τα λιγοστά παραπανίσια κιλά λίπους (8kg) που είχα, μου προκαλούσαν την λεγόμενη “ινσουλινοαντίσταση”. Τα αποτελέσματα μου είχαν αρχίσει να με απασχολούν.

Να σημειώσω ότι γενικότερα αθλούμαι καθημερινά τα τελευταία χρόνια. Λίγο τρέξιμο (5 χλμ – 2 φορές την εβδομάδα) βάρη,  TRX και γενικότερα δεν κάνω μια καθιστική ζωή.

Όταν λοιπόν άρχισα να ανησυχώ για την υγεία μου ακολούθησα την συμβουλή που έδινα στους ασθενείς μου. Έκοψα τα λιπαρά, μείωσα τις μερίδες και προσπάθησα να  γυμναστώ περισσότερο. Ξέρετε, ακολούθησα όλες τις σωστές οδηγίες. Έξι μικρά γεύματα, άφθονα φρούτα, και μια κουταλιά λάδι στην σαλάτα. Κοτόπουλο χωρίς πέτσα. Φιλέτο  κρέατος με χαμηλά λιπαρά.  Κουλούρι ή δημητριακά το πρωί για ενέργεια. Υδατάνθρακες για ενέργεια.

Και λίγη άσκηση

Φυσικά πρόσθεσα και λίγη άσκηση ακόμη. Τι άσκηση δηλαδή; Εμμονή με την άσκηση και τα προϊόντα με τα χαμηλά λιπαρά. Μέτρησα θερμίδες, έβγαλα γραμμάρια  λιπαρών, πρωτεϊνών και υδατανθράκων, ώστε να δημιουργήσω το απαιτούμενο ενεργειακό έλλειμμα θερμίδων που προστάζει η θεωρία των θερμίδων. Τέλος πήγα και σε διατροφολόγο. Τα έκανα όλα. Η τουλάχιστον έτσι νόμιζα. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα;

Το αποτέλεσμα των προσπαθειών μου

Τίποτα. Η απώλειας βάρους ήταν τόσο μικρή και με τόσες διακυμάνσεις που μάλλον την φανταζόμουν. Ταυτόχρονα ένιωθα αρκετή πείνα και το μυαλό μου ήταν συνέχεια στο επόμενο γεύμα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που μάλωσα με τους δικούς μου ανθρώπους που βάζουν πολύ λάδι στο φαγητό. Όλες οι προσπάθειες στο κενό.  Είχα βιώσει αυτό που λένε έκανα 6 μήνες δίαιτα και έχασα 180 μέρες.  Και αφού είχα ακολουθήσει σωστά τις οδηγίες αλλά δεν έβλεπα αποτελέσματα, άρχισα να αμφιβάλω για το άτομο μου. Ότι δεν έχω ισχυρή δύναμη θέλησης, ότι έπρεπε να προσπαθήσω περισσότερο και ότι έπρεπε να κόψω και άλλο τις θερμίδες. Τι μεγάλη απογοήτευση. Ήμουν κι εγώ ένας ακόμη που δεν μπορούσε να ακολουθήσει την πιο εύκολη συμβουλή του κόσμου.  Νιώθοντας αποτυχημένος και έχοντας στο μυαλό μου την πιθανή μελλοντική διάγνωση του Σακχαροδιαβητικού άρχισα να νιώθω αδικημένος. Μα προσπαθούσα πραγματικά. Έκανα ότι έπρεπε και τα κιλά δεν έφευγαν. Γιατί οι εξετάσεις αίματος δεν παρουσίαζαν καμία βελτίωση;

Η αμφισβήτηση των οδηγιών

Κάποια στιγμή κουράστηκα να προσπαθώ και να μην έρχονται τα αποτελέσματα. Τότε λοιπόν αναρωτήθηκα: Μήπως τελικά τόσα χρόνια έλεγα στους ασθενείς κάτι που δεν έχει εφαρμογή στην πράξη; Μήπως υπάρχει κάτι λάθος σε αυτές τις οδηγίες; Μήπως δεν φταίω εγώ ή οι ασθενείς μου αλλά οι οδηγίες οι ίδιες;

Έπρεπε να κάνω κάτι για την υγεία μου. Δεν ήθελα να πάρω φάρμακα. Έτσι αποφάσισα να αλλάξω τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος. Μετά από μια συγκυρία πραγμάτων έμαθα για την κετογονική διατροφή. Έψαξα και ενημερώθηκα για τα οφέλη της.

Έναρξη κετογονικής διατροφής

Σταμάτησα το «φάε λιγότερο και ασκήσου περισσότερο» και ξεκίνησα κετογονική διατροφή. Ξεκίνησα δειλά και με αρκετές σκέψεις. Υπάρχουν πολλοί μύθοι και προκαταλήψεις γύρω από το θέμα και αυτό δημιουργεί την εντύπωση ότι όταν ακολουθείς κετογονική διατροφή κάνεις κάτι αντισυμβατικό, κάτι που δεν είναι σωστό και που υιοθετούν μόνο οι περίεργοι. Καθησύχασα τον εαυτό μου σκεπτόμενος ότι είμαι γιατρός και ότι αν κάτι δεν πάει καλά θα το “μαζέψω γρήγορα”. Μπορεί να μην μπορώ να πειραματιστώ με τους ασθενείς μου, μπορώ όμως να πειραματιστώ με τον εαυτό μου. Δεν είχα να χάσω τίποτα εξάλλου. Οι εξετάσεις μου ήταν ήδη στο «πορτοκαλί».

Το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής; Μείον οχτώ κιλά λίπους “μετά”, με σάκχαρα νηστείας στα όρια της υπογλυκαιμίας και μια καθημερινότητα με πολύ ενέργεια, διαύγεια, χωρίς πείνα και πεντανόστιμα φαγητά μπορώ να πω χωρίς υπερβολή ότι ήταν ότι καλύτερο έχω κάνει ποτέ για την υγεία μου.

Τι έλεγα και τι έκανα τόσα χρόνια

Κάνοντας μία ανασκόπηση στο παρελθόν αναρωτιέμαι πραγματικά τι έκανα τόσο καιρό και κυρίως τι έλεγα τόσα χρόνια στους ασθενείς μου; Πόσους κρόκους αυγών πέταξα άδικα στα σκουπίδια για να μην ανεβάσω την χοληστερίνη μου. Πόσες φορές νόμιζα ότι κάνω ότι καλύτερο για την υγεία μου ενώ στην ουσία με ωθούσα στο να γίνω διαβητικός.  Όλα αυτά τα χρόνια έδινα μια λανθασμένη συμβουλή. Αντιμετώπιζα τους υπέρβαρους και παχύσαρκους σαν τα κακά και ανυπάκουα παιδιά. Στην πραγματικότητα όμως η παχυσαρκία είναι μια μεταβολική διαταραχή με συγκεκριμένους επιβαρυντικούς παράγοντες και με συγκεκριμένη θεραπεία.

Πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει επιτέλους αυτή η νοοτροπία και να αντιμετωπιστεί σωστά η ρίζα του προβλήματος. Για κάποιους οι συμβατικές οδηγίες είναι αρκετές. Για τον περισσότερο κόσμο όμως αυτό δεν επαληθεύεται στην πράξη. Παρά τις προσπάθειες τα αποτελέσματα δεν έρχονται. Όλες οι θερμίδες δεν είναι ίδιες. Δεν μπορούμε να υπολογίζουμε μόνο την ποσότητα της τροφής (σε θερμίδες). Η ποιότητα της και η επίδραση που ασκεί στο σώμα μας πρέπει πάντα να συνυπολογίζεται.

Η κετογονική διατροφή έχει θεραπευτικές ιδιότητες

Η κετογονική διατροφή είναι μια διατροφή με θεραπευτικές ιδιότητες και γι’αυτό έχει τόσο υψηλά αποτελέσματα επιτυχίας σε πολλές παθήσεις και εκτός της παχυσαρκίας.

Έκτοτε έχω βάλει στόχο και σκοπό να βοηθήσω όσους περισσότερους ανθρώπους μπορώ. Έχω δει πολλούς ασθενείς να μεταμορφώνονται με μεγάλες απώλειες βάρους, μείωση ή ακόμη και διακοπή φαρμάκων, αναστροφή του σακχαρώδη διαβήτη και πολλά άλλα οφέλη σε πολλούς τομείς της υγείας.

Η κετογονική διατροφή  είναι αδιαμφισβήτητα το νέο ιατρικό δεδομένο. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, υπάρχει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους γιατρούς για αυτή την διατροφή. Δεν είναι πλέον λίγοι αυτοί που την εφαρμόζουν ως ένα ασφαλές και αποτελεσματικότατο εργαλείο.

Προηγούμενο άρθρο
Είναι η κετογονική διατροφή μια ακραία λύση;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

3 × 4 =

Μενού